مجموعه ای از سخنرانی های آموزشی با استفاده از موضوع کیک در سراسر آن ارائه شد. عنوان آنها به شرح زیر بود:
1. کیک در ذهن. این به فاز سفالیک ترشحات گوارشی میپردازد.
2. کیک در دهان. این به جویدن، ترشح بزاق و هضم در دهان می پرداخت.
3. کیک در معده. این به آناتومی معده، ترشحات معده و هضم در معده پرداخت.
4. کیک در روده. این به هضم و جذب در روده همراه با تحرک روده میپردازد.
5. کیک در قابلمه. این به عملکردهای ترشحی و جذبی کولون، تشکیل مدفوع و رفلکس دفع مدفوع میپردازد.
در مقاطع مختلف در طول سلسله سخنرانی ها به سوالاتی که در جزوه اولیه مطرح شده بود اشاره شد.
پس از سلسله سخنرانی های آموزشی، بازخورد ناشناس از دانشجویان گرفته شد. یکی از سوالات این بازخورد به تمرین پخت اشاره داشت. این سؤال به طور خاص پرسیده شد که آیا تمرین پخت کیک و جهت گیری کیک بستنی شکلاتی سخنرانی ها حول یک موضوع به درک فیزیولوژی دستگاه گوارش کمک می کند؟
این تمرین با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شد. پختن کیک هیجان زیادی ایجاد کرد. کیک یزدی سنتی پخته شده در پایان کلاس توزیع شد و حتی درخواست هایی برای دستور تهیه کرد.
از 90 دانش آموزی که بازخورد ارائه کردند، 72.2٪ گفتند که این ورزش به آنها کمک کرد تا سیستم گوارش کیک یخچالی خانگی را بهتر درک کنند، 14.5٪ گفتند که موثر نبوده و 13.3٪ به این سوال خاص پاسخ ندادند.
دانشآموزانی که این تمرین را مفید میدانستند، از عباراتی مانند «سرگرمکننده بود…»، «موضوع را جالبتر کرد» و «ما را با انگیزه نگه داشت…» برای توصیف کاپ کیک براونی تجربهشان استفاده کردند.
- منابع:
- تبلیغات: