گونه ای از گنجشک های چین می توانند عقاب را شکار کنند

گنجشک خانگی در سال 2012 متن تشکر از همسر به عنوان پرنده دولتی دهلی معرفی شد. اگرچه گنجشک با تهدیدهای متعدد مواجه است، اما در فهرست قرمز IUCN به عنوان “کمترین نگرانی” طبقه بندی می شود – گونه ای که ارزیابی شده است که نیازی به توجه حفاظتی ندارد.
بنیاد اکو روتس راکش خطی حدود 100000 لانه دست ساز و خانه پرندگان چوبی از مواد 100% قابل بازیافت ایجاد کرده است.

راکش ختری، محیط بان و لباس چرم بچه گانه مستندساز، گفت: «امروز، اگر از کودکی در مورد گنجشک های خانگی بپرسید، شاید می دانست که این پرنده وجود دارد، اما احتمالاً آن را ندیده بود.

گنجشک ها که در مسیرهای فرعی آگرا و دهلی قدیم در هند بزرگ شدند، بخش مهمی از زندگی او بودند. ختری و دوستانش تکه‌های پشم و پارچه‌هایی را که با دانه‌های گندم پاشیده شده بود می‌گذاشتند تا غذای گنجشک‌ها را تأمین کنند. بعداً، این خطوط فرعی و متأسفانه پرندگان آن، زمانی که ختری به آشوک ویهار، محل دیگری در دهلی نو نقل مکان کرد، به گذشته تبدیل شد.

گنجشک

جمعیت گنجشک خانگی (Passer domesticus) به ویژه مبل استیل ملایر از اواخر دهه 1990 در هند با سرعت نگران کننده ای کاهش یافته است. مشاهده ناپدید شدن پرنده ای که بر زندگی و فرهنگ ما مسلط بود، آزاردهنده است.

جمعیت سالم این پرندگان در مناطق شهری به دلیل مسائل زیستگاهی ناپدید شده اند. با ناپدید شدن، نقش اکولوژیکی آنها از بین رفته است.

اهمیت اکولوژیکی گنجشک به پوشش گنجشک گیاهی یک منطقه مربوط می شود زیرا بازتابی از محدوده گیاهی بومی و تاریخی منطقه است.

ویوک ساکسنا، نماینده کشور، IUCN-هند، توضیح داد که این پرنده به گونه‌های مختلف گیاهی بومی، از جمله گل‌های وحشی، درختچه‌ها و درختان متعدد برای تامین نیاز دارد.

  • منابع:
    1. Saving sparrows in cities, one nest at a time
  • تبلیغات: 
    1. قسمت های سمی موجود در زعفران
    2. تعیین روابط بین اجزای محرک در لیمو
    3. به راحتی با گواهینامه رانندگی خود پاسپورت کانادا بگیرید
    4. حمله ملخ ها به درختان خرما، اقتصاد جنوب را مختل کرد