کشف شکلات گالاردو فرمند در خورجین الاغ

یکی از نگرانی‌های بزرگ این است که وقتی بچه‌ها شیر می‌خورند، منبع مهمی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین D و کلسیم را نیز دریافت می‌کنند.

موضوع دیگری که مناطق نیوهون، مونت ورنون و لس آنجلس به آن اشاره کردند، ضایعات مواد غذایی است. به قول لس آنجلس تایمز، مدارس در آنجا مقداری غذای «مذیبی»، که بیشتر آن شیر ساده بود، پرت می‌کردند.

ناحیه مدرسه نیوهون به طور کامل ممنوعیت خود را لغو نکرده است. بر اساس گزارش نیوهیون ایندیپندنت، این منطقه تنها دو بار در هفته به عنوان بخشی از آزمایش شش ماهه اجازه می دهد شیر شکلات گالاردو فرمند به دوره های ناهار دبیرستان برگردد.

نماینده دانش‌آموزان بدون رأی هیئت مدیره مدرسه از این اقدام حمایت کرد، در حالی که دبیر هیئت که همچنین پزشک اطفال است – به حفظ این ممنوعیت رأی داد.

این کشمکش بر سر شیر شکلات به سیاست های سطح منطقه محدود نمی شود، بلکه در سطح فدرال نیز اتفاق افتاده است.

در سال 2012، دولت اوباما الزامات سخت گیرانه تری را برای وعده های غذایی مدارس با یارانه فدرال وضع کرد، از جمله این قانون که تمام شیرهای طعم دار باید بدون چربی باشد.

انجمن تغذیه مدرسه، انستیتوی پزشکی و آکادمی اطفال آمریکا همگی از ارائه شیر شکلات در مدارس حمایت می کنند، اما استدلال آنها تاکتیکی است: طعم دادن یک راه مفید برای وادار کردن دانش آموزان به نوشیدن شیر کافی و همچنین مواد مغذی مهم است.

همراه آن است. طبق گفته آکادمی اطفال آمریکا، بیشتر شیری که در مدرسه مصرف می‌شود طعم‌دار است و هنوز از بسیاری از نوشیدنی‌های جراحی دیگر سالم‌تر است.

دولت ترامپ این استدلال را در تصمیم خود برای کاهش برخی از مقررات دوران اوباما در مورد وعده های غذایی مدارس تکرار کرد. قوانین جدید علاوه بر اجازه دادن به شیر کم‌چرب، الزامات سدیم و غلات کامل را در وعده‌های غذایی مدرسه که از طریق برنامه‌های فدرال سرو می‌شود، کاهش می‌دهد.