میگو خشک بندرعباس با طلوع آفتاب آواز ملایم می خواند

به طور معمول، میگو خشک بندرعباس به عنوان یک ماده برای غذاهای فوری استفاده می شود که می توان آن را با آب داغ بازسازی کرد، مانند سوپ فوری و نودل فوری.

به عنوان روشی برای تولید میگوی خشک، روشی شناخته شده است که در آن سر و سینه میگوی خام جدا می شود.

بدن میگو از پوست شکم جدا می شود، آب پز یا بخارپز می شود و سپس از قبل منجمد می شود.

اما روش مرسوم این مشکل را دارد که نه تنها بافت میگو در طی عملیات حرارتی منقبض می‌شود، بافت میگو منقبض می‌شود و عملکرد آن کاهش می‌یابد، بلکه طعم و بافت آن نیز ضعیف است.

چنین مشکلی به ویژه در میگوهای منجمد شده که جوشانده شده و سپس با آب داغ بازسازی شده اند، برجسته است و میگو در هنگام بازسازی بافت قوی دارد.

نمی‌توان یک بافت خاص از میگوی پخته به دست آورد که در آن نرمی متوسط و بافت جویدنی با میگوی آب پز وجود داشته باشد که خاصیت ارتجاعی اولیه میگو است که به آن پیش احساس می‌گویند.

میگو

روشی برای جلوگیری از تغییر رنگ (به عنوان مثال، به سند ثبت اختراع 1 مراجعه کنید) که در آن میگو در محلول تصفیه حاوی گلوکز غوطه ور می شود و یک آماده سازی آنزیم گلوکز اکسیداز کاتالاز افشا می شود.

با این حال، این روش با هدف جلوگیری از تغییر رنگ میگو انجام می شود و بافت میگو را برای میگوهای خشک شده یخ زده بهبود نمی بخشد.

علاوه بر این، با غوطه ور کردن میگو در محلولی حاوی گلیسین، فسفات پلیمریزه شده، گلوکز اکسیداز و غیره، روشی برای افزایش عمر پوسته غذا بدون آسیب رساندن به بافت غذای فرآوری شده مبتنی بر پروتئین مانند میگو (به عنوان مثال، ثبت اختراع) مرجع 2) فاش شده است.

با این حال، این روش برای بهبود ماندگاری مواد غذایی با استفاده از نگهدارنده‌های غذا در نظر گرفته شده است و هدف آن بهبود فعال کیفیت غذاها نیست.

بافت کشسانی اولیه میگو و نرمی و بافت جویدنی مناسب موجود در میگوی آب پز به دست نیامد.

برخی از دستور العمل ها، مانند Pad Thai، فقط نیاز به کوبیدن میگو دارند تا بافت آن ها قبل از افزودن به سرخی شل شود و در ژاپن از آنها برای تهیه داشی یا برشته شده استفاده می شود و به عنوان میان وعده مصرف می شود، درست مانند چیپس سیب زمینی ترد!

میگوهای خشک فلوریدا ما تنها یک ماده سالم است که فقط با میگوی صید وحشی درست شده است.

در خلیج سان کارلوس، فلوریدا، جایی که میگو به وفور رشد می کند، صید شده است. به‌طور پایدار برای نسل‌های بعدی ماندگار شد!