شالیکاران از برنج چمپا محلی به عنوان پتو استفاده میکنند

برنج چمپا محلی دانه غلات نشاسته ای خوراکی و گیاه علفی که توسط آن تولید می شود. تقریباً نیمی از جمعیت جهان، از جمله تقریباً تمام شرق و جنوب شرق آسیا، به طور کامل به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند.

95 درصد از محصول برنج جهان توسط انسان خورده می شود. برنج را با جوشاندن می پزند یا می توان آن را به صورت آرد درآورد. این غذا به تنهایی و در انواع زیادی از سوپ ها، مخلفات و غذاهای اصلی در آسیا، خاورمیانه و بسیاری از غذاهای دیگر مصرف می شود.

محصولات دیگری که در آن برنج استفاده می شود غلات صبحانه، رشته فرنگی و نوشیدنی های الکلی مانند ساک ژاپنی است.گیاه برنج کشت شده یک علف سالانه است و ارتفاع آن به حدود 1.2 متر (4 فوت) می رسد.

برگها دراز و مسطح بوده و روی ساقه های توخالی قرار دارند. سیستم ریشه فیبری اغلب گسترده و گسترده است. خوشه یا گل آذین (خوشه گل) از سنبلچه هایی تشکیل شده است که دارای گلهایی هستند که میوه یا دانه را تولید می کنند.

واریته ها از نظر طول، شکل و وزن خوشه و بهره وری کلی یک گیاه خاص بسیار متفاوت هستند.در آسیا شالیزار در سه نوع خاک اصلی کشت می‌شود، از جمله خاک‌های رس با کف محکم در چند اینچ از سطح. سیلت ها و رس های نرم با کف های نرم که در هنگام خشک شدن سخت می شوند.

و پیت و ماک حاوی پیت، مشروط بر اینکه عمق پیت بیش از حد نباشد. مزارع باید قبل از برداشت زهکشی و خشک شوند.

هنگامی که از کمباین ها یا دستگاه های کوبنده بایندر استفاده می شود، دانه باید تا حدود 14 درصد رطوبت خشک شود تا در انبار خراب نشود. هنگامی که از چسب های درو استفاده می شود، محصول به روش های خاصی “شوک” می شود تا دانه از باران محافظت شود.