هر آنچه باید درمورد چهارمین محصول بزرگ غلات جهان بدانید!

جو چهارمین محصول بزرگ غلات در جهان است. جو وحشی از 10000 سال پیش توسط اجداد انسان جمع آوری و مورد استفاده قرار گرفت و در حدود 7000 سال پیش به یک محصول کشت شده تبدیل شد (Dai et al., 2012; Haas et al., 2019).

در مقایسه با سایر محصولات غلات مانند گندم، برنج و ذرت، قیمت جو دو سر پرک با تحمل بی ثمر، نمک و خشکی بیشتر مشخص می شود و به آن اجازه می دهد سازگاری محیطی و توزیع گسترده ای در سراسر جهان داشته باشد.

جو برای مصارف متعددش به خوبی شناخته شده است و در حال حاضر عمدتاً به عنوان خوراک و مواد دم کردن استفاده می شود، اگرچه هنوز در برخی مناطق از جمله تبت، چین، غذای اصلی انسان است (ساکلاریو و میلونا، 2020).

جو کوهستانی کاشته شده در فلات چینگهای-تبت که به طور محلی به آن چینگکه گفته می شود، از نظر عادات رشد و اجزای شیمیایی موجود در غلات منحصر به فرد است و سرشار از مواد مغذی مانند کربوهیدرات های فعال زیستی، پلی فنل ها، مواد معدنی، ویتامین ها، فنل ها، فلاونوئیدها و بتا است. گلوکان (عبادی و همکاران، 2021).

بنابراین، جو کوهستانی به عنوان یک غذای سالم بالقوه توجه زیادی را به خود جلب می کند. علاوه بر این، با درک بهتر ترکیب شیمیایی دانه جو و عملکرد آن در سلامت انسان، استفاده از قیمت جو سیاه به عنوان یک غذای سالم به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

  • منابع:
    1. Barley: a potential cereal for producing healthy and functional foods
  • تبلیغات: 
    1. خودکاری که چارلز دیکنز با آن کتاب خود را نوشت
    2. دفتری که ورقه های آن از طلا است
    3. نکاتی که برای رسیدن به موفقیت حتما باید یادداشت کنید!
    4. ساخت سررسید با کاغذهایی که پاره نمی شوند!