به کارگیری پنبه در تولید پرده های ضد آب امکان پذیر گردید

ایالات متحده با 4555000 تن متریک بزرگترین تولید کننده پنبه است. در حالی که این سه کشور اکثریت قریب به اتفاق پنبه جهان را تولید می کنند، کشورهای دیگر مانند برزیل، پاکستان و استرالیا به طور مداوم بیش از 1 میلیون تن از این الیاف را در سال تولید می کنند.

طبق گزارش IndexMundi، پنبه خام تقریباً 0.75 دلار در هر پوند قیمت دارد. با این حال، این قیمت ها در معرض تغییر مداوم هستند. قیمت پنبه به محض اینکه تولید کننده آن را به نخ تبدیل کرد، به میزان قابل توجهی بیشتر می شود و پس از تبدیل شدن این الیاف به محصول نهایی، قیمت آن دوباره افزایش می یابد.

در مقایسه، پنبه یکی از کم هزینه ترین الیاف نساجی در جهان است که به محبوبیت آن کمک کرده است. با این حال، ارزان‌ترین پنبه، پنبه‌ای است که به‌طور پایدار تولید نشده است و انواع بهتر پنبه قیمت بسیار بیشتری دارند.

به عنوان مثال، انواع پنبه های منگنه بسیار بلند به طور قابل توجهی گران تر از پنبه سنتی کوتاه هستند. نمونه هایی از پنبه های منگنه بسیار بلند عبارتند از پنبه مصری و پنبه پیما. این نوع پنبه ها برای تولیدکنندگان هزینه بیشتری برای تولید دارند و همچنین در سطح مصرف کننده هزینه بیشتری دارند.

چهار گونه مجزا از پنبه وجود دارد که برای تولید پارچه های پنبه ای استفاده می شود. علاوه بر این، چندین زیر گونه پارچه پنبه ای وجود دارد که از این گونه های گیاهی ساخته می شود:

این نوع پنبه پرتولیدترین شکل این محصول نساجی است. 90 درصد از تولید پنبه جهان را تشکیل می دهد و بومی آمریکای مرکزی و کشورهای اطراف دریای کارائیب است.

در طول سال‌ها، تاجران این نوع پنبه را عملاً به هر مکان در سراسر جهان صادر کرده‌اند و عملاً در هر آب و هوایی به خوبی رشد می‌کند. Gossypium hirsutum یک الیاف پنبه ای با منگنه کوتاه (SS) است، به این معنی که کیفیت آن به اندازه سایر اشکال این الیاف نساجی نیست.