استفاده از چای ماسالا فوری برای ماندگاری بیشتر عطر

چای ماسالا فوری یک تجارت بزرگ است این یکی از رایج ترین نوشیدنی های مصرفی در جهان است و صنعت در حال افزایش است.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد پیش بینی می کند که تولید چای سبز در سراسر جهان با نرخ سالانه 7.5 درصد رشد کند و به 3.6 میلیون تن در سال 2027 برسد.

اسکولی می گوید با توجه به اهمیت چای، به طور شگفت انگیزی اطلاعات کمی در مورد اثرات آن بر رفتار انسان وجود دارد.

بسیاری از شواهد موجود از مطالعات اپیدمیولوژیک بدست می آیند که عموماً تأثیر مثبتی بر خلق و خو و عملکرد شناختی نشان می دهند.

برای مثال، در اوایل سال جاری، محققان گزارش دادند که در یک جمعیت کره‌ای سالم، افرادی که به طور معمول چای سبز می‌نوشیدند، 21 درصد کمتر از افرادی که نوشیدنی نمی‌نوشیدند، در طول زندگی خود به افسردگی مبتلا شدند.

بورگوارت می‌گوید که مطالعه کره‌ای نشان می‌دهد که چای «تاثیر نسبتاً قوی» دارد، به اندازه ۲.۵ ساعت ورزش در هفته. مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که مصرف طولانی مدت چای سبز ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

به عنوان مثال، یک مطالعه بر روی افراد بالای 55 سال در سنگاپور نشان داد که کسانی که در هفته حداقل یک فنجان چای می نوشند، نسبت به افرادی که چای نمی نوشند، عملکرد بهتری در حافظه و پردازش اطلاعات دارند.

اما مطالعات اپیدمیولوژیک محدودیت هایی دارد. بورگوارت می گوید که سایر عوامل سبک زندگی یا ژنتیک می توانند مسئول نتایج مثبت باشند.

«تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که با چای چیزی در حال رخ دادن است. دیوید کندی، روانشناس زیست‌شناسی در دانشگاه نورثامبریا در نیوکاسل، بریتانیا، می‌گوید: «اما روشی که این تحقیق انجام می‌شود، آنچه را که اتفاق می‌افتد روشن نمی‌کند.»

یکی از عوامل مخدوش‌کننده احتمالی این است که فرآیند تهیه و نوشیدن چای تأثیر دارد، نه خود چای.

در سال 2007، اندرو استپتو، روانشناس در دانشگاه کالج لندن، بررسی کرد که آیا اثرات آرامش بخش چای یک عامل بیولوژیکی مستقیم است یا خیر.