استفاده از پارچه شمعی جیر داکرون برای جلوگیری از ورود سرما در قطب جنوب

به طور سنتی پارچه جین و پارچه جیر از 100 درصد پنبه تار رنگ‌شده نیلی و نخ پود سفید با تعداد درشت‌تر ساخته می‌شود. پارچه ها بر روی پرتابه، راپیر، جت هوا و بافندگی شاتل بافته می شوند.

در ابتدا پارچه جین همانند پارچه داکرون به عنوان لباس کار توسعه یافت. حالا سناریو فرق کرده است. پارچه های جین محبوبیت زیادی به دست آورده اند و همه صرف نظر از جنسیت، گروه های سنی و حرفه ای پذیرفته شده اند.

بنابراین، چالش بزرگی از سوی تولیدکنندگان محصولات جین برای نوآوری و توسعه محصولات متناسب با نیازهای مصرف کنندگان مختلف وجود دارد. در این مقاله سعی شده است آخرین پیشرفت ها در زمینه پارچه های جین قرار داده شود.

محورهای اصلی نوآوری و توسعه، راحتی، عملکرد و سازگاری با محیط در فرآیندهای مختلف است. راحتی و تناسب جنبه های بسیار مهم لباس های جین هستند. بنابراین، تحقیقات زیادی برای ساخت جین های کشدار انجام شده است.

پارچه

الیاف الاستین در پارچه شمعی گنجانده شده است. در نخ پود از Lycra و Spandex استفاده می شود. نخ‌های ریسیده حلقه و هسته باز نیز در جین برای ایجاد خاصیت کشسانی استفاده می‌شود.

نخ های لاستیکی تولید شده بر روی TFO نیز برای ساخت پارچه های جین کشدار استفاده می شود. به غیر از چند جزئی، از نخ های فیلامنت مصنوعی Bi جزء نیز برای ایجاد کشش استفاده می شود.

برای بهبود عملکرد، از الیاف مصنوعی ترکیب شده با الیاف طبیعی استفاده می شود. یکی از این ترکیبات، ترکیب نایلون 6.6 و پنبه است. این پارچه ظاهر و احساس سنتی را نشان می دهد، اما عملکرد بهتر از جین 100 درصد پنبه ای از نظر مقاومت در برابر سایش بهتر است.

بنابراین، دوام پارچه کاپشن بیشتر از جین 100 درصد نخی است. از الیاف مصنوعی دیگر مانند الیاف پلی استر و پلی پروپیلن نیز استفاده می شود. برای ساخت پارچه‌های جین نرم‌تر به‌ویژه برای لباس‌های زنانه، از ترکیب Cupro، Modal، Promodal، Tancel و Rayon استفاده می‌شود. الیاف بامبو، الیاف کنف و ترکیبات آنها برای ساخت پارچه های جین استفاده می شود.

  • منابع:
    1. Denim Fabrics: Recent developments
  • تبلیغات: 
    1. 10 روش کارآفرینی بر اساس کسب و کار خود
    2. جنگ بر سر آب نزدیک تر از همیشه!
    3. جراحی های عجیب و غریب گوش
    4. کنجدی که در جهان معروف شد!