از بین رفتن مصمومیت غذایی با مصرف آویشن

عفونت باکتریایی
آیا تا به حال مسمومیت غذایی داشته اید؟ آویشن ممکن است بتواند به پیشگیری از آن کمک کند.

یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2013 نشان داد که روغن آویشن به عنوان یک نگهدارنده طبیعی محصولات غذایی در برابر چندین باکتری متداول موجود در مواد غذایی که باعث آویشن شیرازی خشک بیماری انسان می شوند، حتی در غلظت های پایین، پتانسیل را نشان می دهد.

علاوه بر این، یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2011 نشان داد که روغن آویشن در برابر سویه‌های مقاوم باکتری‌های استافیلوکوک، انتروکوک، اشریشیا و سودوموناس مؤثر است.

مهم است که توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که مصرف روغن آویشن از مسمومیت غذایی شما جلوگیری می کند. به علاوه، اگر به طور منظم مکمل‌های آویشن مصرف می‌کنید، آویشن کوهی شیرازی احتمالاً بسیاری از باکتری‌های خوب روده خود را از بین می‌برید.

عفونت قارچی
آویشن فقط به طور بالقوه در برابر باکتری ها موثر نیست. در مورد قارچ نیز ممکن است کمی آسیب ببیند.

یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2021 نشان داد که دوزهای بسیار پایین اسانس آویشن در برابر کاندیدا آلبیکنس، یکی از علل شایع عفونت های قارچی، حتی زمانی که قارچ به گیاه آویشن داروی تجویزی فلوکونازول مقاوم بود، قارچ کش است.

با این حال، تحقیقات انسانی برای دانستن اینکه آیا مصرف روغن آویشن می تواند کاندیدا را درمان کند، مورد نیاز است.

سرطان
یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2018 نشان داد که هر دو اسانس آویشن و میخک باعث مهار خطوط سلولی سرطان سینه می شوند. یک مطالعه در سال 2021 این نتایج را تکرار کرد.

این مطالعات تنها شواهد بسیار ضعیفی آویشن کوهی خشک  از فواید بالقوه آویشن برای سرطان ارائه می‌دهند و مطالعات انسانی برای تایید هرگونه فواید بالقوه مورد نیاز است.

چشم انداز
آویشن گیاهی همه کاره است که کاربردهای مفیدی دارد. با این حال، بیشتر تحقیقات در مطالعات آزمایشگاهی یا حیوانی انجام شده است، بنابراین شواهد علمی برای حمایت از این کاربردهای مفید نسبتا ضعیف است. استفاده از آویشن نباید جایگزین مراقبت و درمان پزشکی شود.

 

  • منابع:
    1. 12 Health Benefits of Thyme
  • تبلیغات: 
    1. جعبه ای که در آن پر از مواد مخدر یافت شد!
    2. رنگ روغنی رئیس جمهور را از تصادف وحشتناک نجات داد
    3. آقای گل آینده فوتبال موفقیت شغلی نیز دارد!
    4. رفتگر خوش شانسی که ثروتمند شد!